Sol & bad på Bali

individual-tour
Individuell resa mer tid till egna äventyr

Kultur i natursköna Ubud och sol & bad vid Sanur Beach

Bara namnet – Bali – framkallar sköna paradisbilder på näthinnan: grönskande risfält, brusande vattenfall och palmkantade stränder. Ubud är öns hjärta, och här bor du fyra nätter på en härlig resort strax utanför staden, med de gröna risfälten som bakgrundskuliss. Efter det väntar Sanur Beach – det perfekta resmålet för den som vill koppla av i en rofylld och naturskön miljö.

Och oavsett om du vill helst vill koppla av eller ge dig ut på en mängd aktiviteter, är Sanur den perfekta platsen. Vid kusten kan du följa fiskebåtarna som kommer in med dagens fångst, koppla av med en massage på stranden eller äta middag vid vattenbrynet med tårna nerborrade i sanden.

Det här är en individuell resa. Vid Albatros individuella resor finns det mer tid över för egna äventyr. Utflykterna under resans gång genomförs med en engelskspråkig lokalguide och bokas separat. Det ger dig en större möjlighet att njuta av resan i ditt eget tempo.

Klicka på kartan för att se den i större format
  • Typ Individuella resor

  • Reseledare Engelsktalende lokalguide

  • Visum Nej

  • Vaccination Ja

  • Valuta Rupiah

Dagsprogram
Dag 1 Flyg Stockholm - Denpasar, Indonesien
Dag 2 Ankomst till Bali och vidare till Ubud. Boende i natursköna omgivningar
Dag 3–5 Ubud. Upplevelser på egen hand
Dag 6 Från Ubud till Sanur Beach. Strandsemestern börjar
Dag 7–14 Sanur Beach. Gå ner i varv och njut av stranden och livet
Dag 15 Hemresa
Dag 16 Ankomst till Stockholm

Hotell

Prama Sanur Beach

  • 426 rum
  • Dygnsöppet reception
  • Strand
  • Buffé och a la carte-restauranger
  • Bar
  • Hiss
  • Stor utomhuspool
  • Handdukar vid strand/pool
  • Solstolar vid poolen/i trädgården
  • Solstolar vid stranden
  • Internationella kreditkort mottas
  • Gratis wifi på offentliga platser
  • Gym/spa
  • Liten matbutik utanför hotellet
  • Busshållsplats direkt utanför hotellet
  • TV på rummen
  • Kylskåp
  • Värdeförvaringsskåp
  • Luftkonditionering
  • Hårtork
  • Wifi på rummen mot avgift
  • Balkong med två stolar och ett litet bord

I den södra delen av den trevliga staden Sanur ligger vårt härliga 4-stjärniga hotell, Prama Sanur Beach Bali precis nere vid den fina stranden. Hotellets läge är perfekt för avkoppling i Balis tropiska omgivningar. Det är ett fint poolområde med bar och solstolar, på stranden kan du snorkla bland färggranna fiskar och koraller, njuta av massage eller äta middag på stranden. Hotellet har flera restauranger där du kan njuta lokala specialiteter och internationella rätter. Här finns även ett gym, ett stort spaområde och kostnadsfri wifi.

Rum
I resans pris ingår boende på ett av hotellets rum som är stora, moderna rum med många bekvämligheter. Rummen vetter mot den tropiska trädgården.  På rummen finns luftkonditionering, värdeförvaringsskåp, hårtork, telefon, TV med lokala kanaler, minibar, samt en möblerad balkong.

Läs mer om hotellet här: http://www.pramasanurbeach.com/

Puri Santriyan Resort

Ett trevligt strandhotell som är byggt i balinesisk stil. Hotellet ligger på stranden i centrum av Sanur så du är nära många av Sanurs små butiker, restauranger och caféer. Trots den centrala placeringen ligger hotellet i ett lugnt område, så trafiken stör inte.

Hotellet har flera swimmingpooler med solstolar, parasoller och poolbar. Det finns två trevliga restauranger, varav den ena ligger vid stranden. Hotellet har dessutom en härlig spaavdelning där du kan få massage och spabehandlingar.

Hotellet ligger direkt vid den långa strandpromenaden som går längs med stranden i Sanur – perfekt till en promenad i eftermiddagstimmarna eller en lugn cykeltur. Själva stranden vid hotellet är en fin sandstrand med ett rev utanför, vilket gör att det är lugnare i vattnet här än t.ex. Kuta Beach. Det är ganska stor skillnad på ebb och flod, och stranden ser därför annorlunda ut om förmiddagen än om eftermiddagen.

 Läs mer om hotellet här: www.santrian.com/puri/

 

Ananda Cottage Ubud

  • 80 rum
  • Dygnsöppen reception
  • Restaurang med tillhörande bar
  • 3 utomhuspooler
  • Handdukar vid poolen
  • Solstolar vid poolen
  • Gratis wifi på hotellets område och på rummet
  • TV på rummet
  • Kylskåp/minibar på rummet
  • Luftkonditionering på rummet
  • Hårtork och strykjärn kan lånas i receptionen

Ett härligt hotell som ligger i en vacker tropisk trädgård, omgiven av risfält. Från hotellets lugna omgivningar är det ca 2,5 kilometer till Ubud, och du kan ta hotellets shuttlebuss till Ubud – det är gratis att ta bussen. 

Hotellet har 3 mindre swimmingpooler med solsängar och parasoller, och från den ena poolen har man utsikt över risfälten. På hotellet finns även en trevlig restaurang och en spaavdelning, där du kan boka massage och olika behandlingar. 

Läs mer om hotellet på: http://www.anandaubud.com/

Bilder

Klicka på bilderna för att förstora dem

Avresedatum

Klicka på "Boka" för att se lediga rum
Avresa Resans längd Pris Avreseflygplats OBS:
13 498:–
Stockholm
13 998:–
Stockholm
13 998:–
Stockholm
OBS: Programmet med det här avresedatumet varierar något från det du har valt. Klicka på datumet för att byta till motsvarande program.
20 998:–
Stockholm
OBS: Programmet med det här avresedatumet varierar något från det du har valt. Klicka på datumet för att byta till motsvarande program.
19 998:–
Stockholm
Klicka på ett datum för att se tillhörande program
Klicka på "Boka" för att se lediga rum

Dagsprogram

Hämta hela programmet OBS. Några av våra resor finns i flera olika versioner. Det är viktigt att du väljer rätt datum innan du skriver ut.

Dag 1
Flyg Stockholm - Denpasar, Indonesien

Du sätter kurs mot Bali, och längs vägen finns det tid för film eller annan underhållning från flygets omfattande underhållningsprogram.

Dag 2
Ankomst till Bali och vidare till Ubud. Boende i natursköna omgivningar
Tempel i Ubud

Vid ankomsten till Bali styr ni kosan mot Ubud, som ligger cirka en timme med buss från flygplatsen. Strax utanför Ubud har vi hittat en charmig resort som ligger mitt bland risfälten, helt i stil med de flestas bild av att bo i hjärtat av Bali.

Ni inkvarteras på Ananda Cottages och får fyra nätter i de vackra omgivningarna.

Dag 3–5
Ubud. Upplevelser på egen hand
På marknad i Ubud

Ubud räknas som öns kulturella centrum och området runt staden lockar till sig många utländska konstnärer som reser hit för att odla sin kreativa ådra och njuta av livet. Utforska gärna de många konsthantverksbutikerna i staden. Här finns massor av restauranger och caféer, och man kan lugnt tillbringa en hel dag med att bara strosa runt.

Dag 6
Från Ubud till Sanur Beach. Strandsemestern börjar
Soluppgång æver Sanur Beach

Du lämnar Ubud och styr kosan söderut mot stranden i Sanur. Här kan du njuta av tillvaron i hela nio dagar. Hotellet ligger direkt på stranden och Sanur Beach är det perfekta resmålet för den som vill koppla av i en rofylld och naturskön miljö.

 I Sanur inkvarteras du på Prama Sanur Beach.

(Möjlighet till uppgradering till Puri Santrian Sanur Beach).

Dag 7–14
Sanur Beach. Gå ner i varv och njut av stranden och livet
Koppla av på stranden i Sanur

Återstoden av dagen tillbringas på egen hand. Du kan koppla av med en massage på stranden eller äta middag vid vattenbrynet med tårna nerborrade i sanden. I staden kan du besöka de lokala marknaderna och massor av småbutiker och souvenirbodar.

Dag 15
Hemresa

Det har blivit dags att lämna Bali, och du körs till flygplatsen för att ta flyget hem igen.

Dag 16
Ankomst till Stockholm

Prisinformation

Resans pris

Från 13 498:– kr per person i delat dubbelrum.
Se priser för alla avresedatum

Tillägg för enkelrum
4 998:–
Tillägg för uppgradering av rum

Om du bokar uppgraderingspaketet bor du i Sanur på ett Deluxe-rum på Puri Santrian Resort. Rummen ligger i ett 2-våningshus. Alla rummen har egen terrass eller balkong och är naturligtvis utrustade med TV, minibar, värdeförvaringsskåp, hårtork, luftkonditionering och kaffe/te-faciliteter.

  • Tillägg för uppgraderingspaket per person i delat dubbelrum: 2 998 kr
  • Tillägg för uppgraderingspaket per person i enkelrum: 5 498 kr
Barnpris

 Barnpris: Om man är två vuxna som betalar fullt pris och som reser tillsammans med ett barn under 12 år, får barnet 1498 kr i rabatt. Om ni reser med två barn får bägge barn 1 498 kr i rabatt; ’barn 1’ får en extra säng, medan ’barn 2’ ska dela/sova med föräldrarna.

Priset inkluderar
  • Flyg Stockholm – Denpasar med mellanlandning t/r
  • Boende på bra hotell i delat dubbelrum: 4 nätter i Ubud på Ananda Cottages och 9 nätter i Sanur på Prama Sanur Beach
  • Transfers enligt program med engelsktalende lokalguide
  • Frukost alla dagar
  • Skatter och avgifter

 

*Transfers genomförs tillsamman med andra resenärer

Priset inkluderar inte
  • Avbeställningsskydd, 6 % av resans pris
  • Gouda reseförsäkring/komplement till hemförsäkring
  • Tillägg för enkelrum
  • Personliga förnödenheter
  • Eventuella extraarrangemang
  • Administrationsavgift per faktura utgår med 150 kronor (bortfaller vid onlinebokning)
  •  Allt som inte nämns under ”Priset inkluderar”

Inför din resa

Resan omfattas av Albatros Travels resevillkor, som deltagarna förutsätts ha tagit del av.

Information

Vad ska jag packa?

Ta gärna med bra vandrarskor.

Bagage

Det kan vara bra att ta med en mindre ryggsäck eller väska för dagsturer/utflykter och resdagar, eftersom du oftast inte ser ditt bagage igen förrän på kvällen. Du behöver inte ta med handduk.

Deltagarantal

Albatros individuella resor genomförs alltid - oavsett antal deltagare på resan.

Mer om Indonesien

Här kan du läsa mer om Indonesien:

www.albatros.se/resmal/asien/indonesien

Om individuella resor

Albatros individuella resor kombinerar en välplanerad semester med friheten att njuta av egna äventyr.

Albatros erbjuder en rad utflykter som du kan välja att boka. Utflykterna går till spännande sevärdheter som vi kan rekommendera. Om du däremot väljer att inte boka utflykterna har du mer tid på egen hand. För att göra reseupplevelsen så optimal som möjligt har vi på vissa resor valt att inkludera vissa utflykter i priset. Gemensamt för alla transfers och utflykter är att de genomförs med en engelsktalande lokalguide som är expert på resmålet. Till skillnad från våra gruppresor är ingen svensk reseledare med på resan och den engelsktalande lokalguiden är inte alltid samma person från utflykt till utflykt. Transfer och utflykter genomförs tillsammans med andra resenärer. Vi har fasta avgångar och ett bestämt antal platser för att kunna hålla våra priser.

Barnrabatt

Läs mer under prisinformationen.

Allmän information

Hälsokrav för att kunna delta på resan

Som huvudregel gäller att du ska kunna ta dig fram på egen hand utan hjälpmedel (t.ex. rullator eller rullstol). Generellt sett är våra resor inte lämpade för rörelsehindrade. Oavsett om det är en rundresa med tåg, buss eller en kryssning så ska man kunna gå till och från sevärdheter på egen hand. På de flesta av våra resor motsvarar en dags besök till sevärdheter och dylikt mer än 5 kilometer till fots.

Reseförsäkring

Eftersom sjukförsäkringen i Sverige inte täcker kostnader för hemtransport och läkarbehandling i vissa länder är det viktigt att du har tecknat en reseförsäkring som täcker både kostnader för behandling av sjukdom, samt hemtransport. Dessutom rekommenderar vi att försäkringen täcker skadat eller förlorat bagage.

Gouda reseförsäkring

Albatros Travel har ingått ett samarbete med Gouda Reseförsäkring som säkrar att hjälpen alltid är i närheten när du behöver den. Med Gouda i ryggen är du säkrad extra trygghet på resan. 

Goudas egen larmcentral är bemannad dygnet runt där kompetenta skandinavisktalande medarbetare sitter redo för att hjälpa just dig. Med Goudas reseförsäkring får du både snabb hjälp på plats och bra täckningar, bl.a. obegränsad sjukdoms- och olycksfallsförsäkring, reseavbrott, tillkallande av anhörig, ersättningsgaranti (kompensation för sjukdom under resan) och resegodstäckning. 

Om du är försäkrad hos ett annat bolag gäller möjligtvis andra regler – kontakta ditt försäkringsbolag för mer information. Det är resenärens eget ansvar att försäkringen omfattar den nödvändiga täckningen.

Albatros Travels reseledare och guider

Albatros gruppresor leds av en svensk reseledare, som antingen möter gruppen på flygplatsen innan avresa, eller vid ankomst till destination. På avreseinformationen framgår det vad som gäller för din specifika resa.

På Albatros individuella resor möts ni av en engelsktalande lokalguide på destinationen. Även utflykter som ingår i resan leds av engelsktalande lokalguider.

Ett fåtal av våra resor är utan lokalguide. Det framgår i sådana fall tydligt av programmet.
Alla våra guider och reseledare är erfarna, välutbildade och noggrant utvalda av Albatros.

Dricks

På våra resor kommer du i kontakt med vardagslivet och dess seder. Det kan förekomma förhållanden du inte tycker om eller inte är van vid, som t ex. seden med dricks. I många länder är drickssystemet mera organiserat än vad vi som svenskar är vana vid och det finns en förväntan om att lokalguider och chaufförer, under resans gång, mottar en viss summa dricks. Vi anger ett belopp i vårt reseprogram, så att man hemifrån kan ta förbehåll för detta. Resans pris inkluderar inte personlig dricks eftersom det är ett individuellt åliggande och drickssystemet är en del av den kultur man väljer att besöka och som man därför bör följa och respektera. Albatros Travel ger lön till lokalguider och chaufförer men i många kulturer är lönen i servicebranschen anpassad efter att man dessutom mottar dricks. Vi vill betona att dricks naturligtvis är individuellt och frivilligt.

Tillägg för enkelrum och –hytt

Priserna på våra resor baseras på två personer som reser tillsammans och delar rum eller hytt. För de resenärer som reser ensamma tillkommer ett tillägg för enkelrum eller –hytt. Tillägget speglar den prisnivå som vi som researrangör möts av när vi bokar rum och hytter hos våra underleverantörer. Ett enkelrum kostar mer per person än ett dubbelrum. Detta är något som har varit gällande i resebranschen i många år och kan betraktas som standard.
Tillägget framgår av vårt material på respektive resa. 

Pass

Tänk på att ditt pass ska vara giltigt i minst 6 månader efter hemkomsten från destinationen. Detta gäller för alla våra resor, oavsett om enstaka länder kräver en kortare giltighet. Som researrangör ställer vi det här kravet för att undvika situationer, där ett kortare giltighetskrav ändras från och med den tidpunkt då resan bokas till och med avresan, vilket i så fall skulle bli ett problem för de kunder som har ett pass med kortare giltighetstid än sex månader.

Anslutning med inrikesflyg

Om du bokar anslutningstransport, rekommenderar vi att du har minst 2,5 timmar mellan byte av anslutning och flygresan med oss. Boka gärna en ombokningsbar biljett, så att du kan boka om vid en eventuell tidtabelländring/flygförsening.

Resa med barn/minderåriga

Om du reser med barn, till exempel ditt barnbarn, med en annan person som är under 18 år, om du reser ensam med ditt barn utan den andre föräldern eller om du och ditt barn inte har samma efternamn, kan det hända att några länder inte tillåter inresa.  Det kan därför vara nödvändigt att ta med ett personbevis på engelska samt under undertecknad förklaring som tillåter barnet att resa tillsammans med den vuxne.
USA är ett av de länder som har ovanstående krav, men det finns inte någon slutgiltig lista över vilka andra länder som kräver detta. Därför rekommenderar vi dig att kontakta närmaste ambassad eller konsulat för det land som du ska resa till för att säkra dig vad som gäller i just din situation.

Placering ombord på flyget

Vi vill göra dig uppmärksam på att det är flygbolaget som är ensamt ansvarigt för fördelningen av sittplatserna ombord.

Service ombord på flyget

När du reser med Albatros Travel föregår resan oftast med reguljärflyg. På resorna inom Europa har man normalt sett möjlighet att köpa drycker och smörgåsar. Vissa bolag serverar fortfarande vatten, juice, kaffe eller te utan kostnad. På de långa, interkontinentala flygningarna är maten inkluderad och hos några enstaka bolag även drycker.
Önskar man vin, öl och sprit ska man oftast själv betala för detta. Nivån på servicen ombord kan inte garanteras eller upplysas hemifrån eftersom den varierar från bolag till bolag och dessa ofta ändrar på sina rutiner.

Önskemål om specialkost

På flygresor ska specialkost som exempelvis diabetes- eller vegetarisk mat beställas senast 45 dagar före avresa. Vänligen observera att vissa flygbolag tar extra betalt för detta. Vi vidarebefordrar alltid våra gästers önskemål om specialkost på flygresan till flygbolagen, men vi kan inte garantera vad som serveras ombord.
Som utgångspunkt har vi inte möjlighet att erbjuda specialmat på våra rundresor. Dels för att det på många av våra resor ingår gemensamma måltider där menyn är beställd i förväg. Dels för att specialmat såsom glutenfri och laktosfri kost kan vara svårt att hitta i några av dem länder som vi reser till. Du får därför räkna med att äta samma mat som övriga deltagare på resan. Vi tar gärna emot och vidarebefordrar önskemål om specialkost och allergier, men vi har inte möjlighet att garantera att speciella måltider kan serveras under resans gång eller att det är möjligt att ta hänsyn till allergier.

Placering i bussen

Albatros erbjuder inte fasta platser på bussen, och det går därför inte att köpa en viss plats före avresa. Genom att inte erbjuda köp av bestämda platser riskerar man inte att tidpunkten för köpet av resan avgör vilken plats på bussen man får tillgång till. Däremot kan man under resans gång kommer överens om att göra rockader så att alla får sitta både fram och bak i bussen.

Förbehåll/ändringar

Förbehåll för ändringar i programmet. Albatros Travel och våra lokala samarbetspartners strävar alltid efter att ta fram resan i förhållande till programmet, men av hänsyn till sevärdheternas öppettider eller praktiska omständigheter kan det bli nödvändigt att genomföra rutten i en annan ordning än den som anges. Dessutom kan vissa programpunkter utgå på grund av force majeure-situationer som väderförhållanden eller försenade flygavgångar. 
Slutligen vill vi uppmärksamma att alla resor regelbundet revideras och förbättras mot bakgrund av den feedback vi får efter varje resa. En revidering av resan kan medföra att det uppstår ändringar i programmet mellan bokningen av resan och avresedatum. Före avresa kommer samtliga deltagare att få det senast uppdaterade programmet som alltid har för avsikt att tjäna kundernas bästa och se till att de får en smidig resa.
Resan säljs som paketresa, och det går inte att få pengar tillbaka för de delar av resan som eventuellt inte nyttjas.

Liknande resor

18IDIRT09ASE0509